Saturday, November 17, 2007

You raise me up

Saat aku sedang dalam cobaan hidup, cobaan seakan datang bertubi2 ..th 2002 adalah tahun percobaan..th yg berat..tak ada seoarangpun untuk mengadu..semua tersimpan rapi di hatiku, walau dadaku hampir meledak menahannya..aku dengar lagu ini yg baru aja di launching..hatiku menjadi ringan..ada kesejukan menyirami..yah aku lupa akan Tuhan..inilah reminder untukku..kemudian aku menoleh ke kanan dan kekiri..masih banyak yg menerima ujian lebih dari aku, apalagi bila aku menengok ke bawah..lebih banyak lagi..menengok ke atas aku pikir tidak ada..tetapi ada dan banyak pula..inilah hidup..warna warni kehidupan.. Simaklah lirik ini, kamu akan dapat penghiburan, kekuatan..apalagi kalau hidupmu selalu dalam jalan Tuhan..dan Tuhan yang jadi andalamu..kamu tdk perlu kuatir akan apapun..sungguh..(saat ini aku sedang mendengarkan lagu ini sayup2 dr PC-ku..hatiku sedang gelisah dan tidak menentu..) When I am down, and oh my soul so weary When troubles come, and my heart burdened be Then I am still and wait here in the silence Until You come and sit awhile with me.. You raise me up so I can stand on mountains.. You raise me up to walk on stormy seas.. I am strong when I am on Your shoulders.. You raise me up to more than I can be.. Saat ku terjatuh dan tak berdaya Kesesakan menghimpit jiwaku Namun kutetap menantikan Tuhan Sampai Dia jamah dan ku dirangkul.. Kau angkatku di atas gunung batu Kau angkatku melewati badai Kujadikan karna kau menopangku Lebih dari yang dapat kuperbuat.. (for someone special in my heart)

No comments:

Post a Comment